zondag 10 februari 2013

Dag 220 Drie kinderen

EXCUSES DEZE BLOG IS EEN DAGJE TE LAAT ONS INTERNET DEED HET NIET

   Gisteren had ik er ineens nog een baby bij. Gelukkig niet omdat ik tien maanden na de geboorte van Sam uitriep: "I didn't know I was pregnant!'' -Thank God- maar omdat we mochten passen op het zoontje van een goede vriendin. Hij is negen maanden oud. Er werd al gegrapt dat we dan vast konden oefenen voor als er ooit een derde komt. Nou klopt dat natuurlijk niet helemaal, met twee kindjes die even oud zijn, het was meer oefenen voor als Sam per ongeluk toch een tweeling was geweest - of zoiets.
   Eigenlijk ging het prima met nog een baby erbij. In het begin moest J. wel even wennen. Vooral aan Daniël. Hij vond Daniël ergens heel interessant en fascinerend, hij kon zijn ogen er niet vanaf houden, maar hij vond Daniël ook wel een beetje eng. Vooral toen Daniël als een leeuwtje ging brullen in zijn gezicht, toen was J. in tranen. Gelukkig liet hij zich goed troosten.
   De mama van J. had aangegeven dat J. vaak hele korte slaapjes doet, maar hier sliep hij twee keer als een roosje. In de middag gingen we met ons hele huishouden naar de verjaardag van mijn schoonzusje. Sam voorin en ik achterin tussen de maxi-cosi en de kinderstoel ingeklemd, erg comfortabel. Op de verjaardag kwam J. voor het eerst die dag een beetje los. Hij ging rondtijgeren en kletsen en hij leek het reuze gezellig te vinden.
   Terug van de verjaardag waren de papa en mama van J. al bij ons om hem weer op te halen. Ineens bloeide hij nog verder op en durfde hij echt contact te maken met Daniël. Bij papa op schoot was dat een stuk minder eng. J. heeft volgens mij -ook al vond hij het spannend- een goede dag gehad. Ik vond het ook prima, voor een dagje!

1 opmerking: